Čo je potrebné si pripraviť pred oslovením marketingovej agentúry

10. augusta 2022, topblogger, Reklama

Marketingová agentúra vám môže ušetriť mnoho času a priviesť nových zákazníkov. Pred tým, ako sa pustí do práce, potrebuje čo najpresnejšie informácie o vašej spoločnosti.

Prečo spolupracovať s marketingovou agentúrou? 

Ak oslovíte na spoluprácu marketingovú agentúru, poskytne vám niekoľko výhod. Budete spolupracovať s viacerými expertmi v tomto odbore. Využijete roky skúseností, ktoré s touto prácou majú a váš marketing bude efektívnejší. Budete mať prístup k profesionálnym nástrojom a zdrojom a v konečnom dôsledku ušetríte stovky eur.

Aké služby najčastejšie marketingové agentúry ponúkajú?

Marketingová agentúra poskytuje služby týkajúce sa prezentácie produktov a služieb. Pomáha pri komunikácii o produktoch, cenotvorbe, šírení povedomia o produkte, tvorbe web stránok, nastavovaní reklamy a pri predaji produktov. Asistuje rôznym spoločnostiam pri plánovaní, dizajne a uskutočňovaní marketingových kampaní a iných marketingových aktivít. Marketingové agentúry dokážu prevziať plnú kontrolu nad prezentáciou produktu a zabezpečiť jeho predajnosť aj pomocou SEO a Google reklamy

SEO – optimalizácia webu pre vyhľadávače

SEO, teda optimalizácia webu pre vyhľadávače, zahŕňa metódy, postupy a stratégie, vďaka ktorým sa konkrétna stránka – napríklad  produkt vo vašom e-shope – posunie vo vyhľadávaní vyššie. Zvyšuje sa tak šanca, že na odkaz kliknú potenciálni zákazníci a produkt si zakúpia.

Google reklama 

Pokiaľ nemáte vybudované SEO a nechce sa vám čakať na výsledky tejto stratégie, existuje aj možnosť platenej Google reklamy. Marketingová agentúra ju nastaví tak, aby sa vaše produkty zobrazovali na začiatku vyhľadávania, zvyčajne medzi prvými troma alebo štyrmi odkazmi. Marketingové agentúry pracujú s Google reklamou dlhodobo a postupne ju vylaďujú, aby sa adaptovala na meniace sa online prostredie.

ShieldOne - Kvalitná reklama na Google

zdroj : freepik.com

Často sa môžete stretnúť s pojmom brief. Čo si pod týmto pojmom máte predstaviť?

Marketingová agentúra dokáže účinne prezentovať produkt potenciálnym zákazníkom. Aby to však mohli urobiť, je dôležité zrozumiteľne odkomunikovať predstavy, poslanie a charakter spoločnosti i prezentovaného produktu alebo služby. Začiatkom je spísanie dokumentu, ktorý dôkladne opisuje klienta a jeho produkt či službu. Nazývame ho brief a vďaka nemu marketingová agentúra spozná klienta, jeho konkurenciu, silné a slabé stránky jeho produktu a iné podrobnosti. Okrem toho je v ňom vymedzené aj to, čo od agentúry klient očakáva a čo bude želaným výsledkom spolupráce.

Čo by mal obsahovať dobre vypracovaný brief?

Charakteristika spoločnosti

Je pravdepodobné, že vaša spoločnosť ponúka produkt alebo službu, ktorá rieši konkrétny problém zákazníka. Informujte marketingovú agentúru, na čo ste zameraní a aké riešenia ponúkate.

Hlavná myšlienka spoločnosti

Hlavná myšlienka by mala byť schopná vyvolať emóciu a mala by byť v nej zahrnutá celková energia, ktorú chcete na zákazníka preniesť. Stačí krátka veta – dokáže ovplyvniť celú marketingovú kampaň.

Vaša cieľová skupina

Opíšte cieľovú skupinu ľudí, ktorí by si mali zakúpiť váš produkt alebo službu. Je dôležité, akí sú títo ľudia, aké sú ich záujmy a kde sa nachádzajú. Môžete využiť aj rôzne dotazníky, vďaka ktorým sa o potenciálnych zákazníkoch dozviete viac a dokážete si vytvoriť profil ideálneho zákazníka.

Vaše silné a slabé stránky podniku

Otvorene opíšte silné i slabé miesta vo vašej spoločnosti. Máte dobre zabehnutú výrobu, ale chýbajú vám nové nápady? Alebo máte širokú škálu výrobkov, ale nemáte predstavu o profile zákazníkov? S týmto bodom vám pomôžu podobné otázky.

Informácie o konkurencii

Jasne definujte, kto je vaša konkurencia a v čom sa od nej líšite – nižšie ceny, lepší zákaznícky servis…

Vyčlenený budget

Tento bod je celkom jasný – vopred marketingovej agentúre stanovte presný rozpočet, ktorý nesmie prekročiť. Informuje vás, aké služby si za to môžete zakúpiť.

Preferovaný formát marketingovej kampane 

Vyberte si, či máte záujem o videá, bannery, infografiky, obsah na sociálnych sieťach, optimalizáciu SEO a podobne.

Očakávané ciele kampane

V tejto časti odpovedajte na otázky, čo očakávate, že zákazník na základe marketingovej kampane urobí. Zamerajte sa na konkrétne aktivity, či už pôjde o kúpu produktu, objednanie služby, registráciu do vášho newslettera a podobne.