Čo je SEO – ako budovať organickú návštevnosť na Vašej stránke?

2. februára 2023, topblogger, Internet Reklama

Určite ste už niekedy počuli o SEO a kľúčových slovách. V článku sa dozviete všetko potrebné o týchto pojmoch, a aj to, prečo sú také dôležité.

Predstavme si dve situácie. Vlastníte nejakú web stránku, a určite chcete, aby bola navštevovaná. Ako to dosiahnuť? Na to je určená práve optimalizácia pre vyhľadávače. V druhej situácii ste vy ten, kto chce na internete nájsť nejakú službu alebo produkt. Ako postupujete? Bez toho, aby ste o tom vedeli si do vyhľadávača zadáte nejaké kľúčové slová, a Google vám zobrazí niekoľko výsledkov. Zjednodušene sa dá povedať, že práve toto sú dva základné piliere SEO.

Čo sa skrýva pod skratkou SEO?

SEO skratka pochádza z angličtiny, a znamená „search engine optimization“ , čo môžeme preložiť ako optimalizácia webu. Pri vyhľadávaní nejakého slova alebo frázy vo vyhľadávači (Google, Bing či Yahoo) tento pomocou sofistikovaného algoritmu zobrazí všetky výsledky, ktoré obsahujú dané slová.

Ako fungujú vyhľadávače?

Tieto fungujú v podstate dvomi spôsobmi,  zobrazujú platené a neplatené výsledky vyhľadávania. Povedzme že ak si nejaká firma zaplatí SEO optimalizáciu, tak sa vám zobrazí medzi prvými.

ShieldOne.sk | Optimalizácia pre vyhľadávače

Rozdelenie SEO

Poznáme dva druhy:

On – page SEO

Tieto  vlastne reprezentujú váš web po vizuálnej aj technickej stránke. Povedzme, že sa špecializujete na predaj ponožiek, preto by obsah na vašej stránke mal tomu aj zodpovedať. Skrátka a jasne, pre vyhľadávač by mal byť obsah ľahko čitateľný a relevantný. 

Off – page SEO

Ako je váš web zmieňovaný na iných miestach po celom internete. Jedná sa najmä o spätné odkazy na váš web z iných webov. 

Oba typy SEO sú pre úspešné fungovanie webu dôležité, preto by analýza kľúčových slov mala byť kvalitne prepracovaná ešte pred spusteným samotného webu.

Prečo je potrebná optimalizácia webu pre vyhľadávače?

Jednoducho povedané – so správnou optimalizáciou si nemusíte hľadať svoju cieľovú skupinu, ona si vás nájde sama! Zvýši sa aj organická návštevnosť vášho webu. Prepracovaná optimalizácia stránky vám ušetrí mnoho času aj peňazí, ktoré by ste vynaložili na reklamu.

Ako budovať organickú návštevnosť na Vašej web stránke

Začnite analýzou kľúčových slov a konkurencie

Určite si prezrite aj to, ako to robí konkurencia, môžete sa niečo nové naučiť. Ak si neviete pomôcť s analýzou kľúčových slov sám, nechajte to na SEO špecialistu

Tvorte relevantný obsah na vašej stránke

Kvalitný obsah je až 80% úspechu. Je jedno, či niečo predávate alebo píšete, dôležité je, aby to bolo profesionálne a vizuálne pôsobivé. Ak teda predávate ponožky, čo sme si uviedli ako príklad, mali by ste mať modely ponožiek pekne nafotené, s dobrými popismi a pridať aj nejaké tie blogové články, ktoré s produktom súvisia.

Budujte kvalitné spätné odkazy – pracujte na linkbuldingu

To znamená, že aj bez platenej reklamy budú ľudia o vašom webe vedieť. Jednotlivé weby sú totiž prepojené odkazmi, a bolo by škoda to nevyužiť pre váš prospech.Princíp je veľmi jednoduchý. Jednotlivé stránky môžeme prepájať navzájom odkazmi. Po kliknutí na odkaz Vás priehladač presmeruje na vopred špecifikovanú URL adresu. 

Pri hľadaní spätných odkazov treba myslieť na to, aby ste odkazy umiestňovali na kvalitné a čo najrelevantnejšie stránky. Je veľmi dôležité, aby stránka ktorá odkazuje mala  kvalitný obsah s ohľadom na Vami vybranú URL adresu. (napríklad. nie je vhodné odkazovať z textu o pestovaní jabĺk na stránku predávajúcu produkty značky APPLE 🙂 ).

Dbajte na technicky správne spracovanú webovú stránku

Radšej na začiatok investujte na profesionálne naprogramovaný web, pretože aj podľa štatistík, ľudí viac osloví kvalitne pôsobiaca stránka s menším ale kvalitným obsahom, ako nedôverihodne pôsobiaci web, aj keby na ňom bolo veľa obsahu.

Pravidelne vyhodnocujte Vami namerané a dosiahnuté výsledky

Dosahy, kľúčové slová aj cieľová skupina vášho webu sa môže časom meniť, preto je dobré raz do mesiaca pozrieť sa na celkovú analýzu. Pomôže vám to pri plánovaní ďalšieho postupu optimalizácie.