Založ si blog

Čo je SEO – ako budovať organickú návštevnosť na Vašej stránke?

Určite ste už niekedy počuli o SEO a kľúčových slovách. V článku sa dozviete všetko potrebné o týchto pojmoch, a aj to, prečo sú také dôležité.

Predstavme si dve situácie. Vlastníte nejakú web stránku, a určite chcete, aby bola navštevovaná. Ako to dosiahnuť? Na to je určená práve optimalizácia pre vyhľadávače. V druhej situácii ste vy ten, kto chce na internete nájsť nejakú službu alebo produkt. Ako postupujete? Bez toho, aby ste o tom vedeli si do vyhľadávača zadáte nejaké kľúčové slová, a Google vám zobrazí niekoľko výsledkov. Zjednodušene sa dá povedať, že práve toto sú dva základné piliere SEO.

Čo sa skrýva pod skratkou SEO?

SEO skratka pochádza z angličtiny, a znamená „search engine optimization“ , čo môžeme preložiť ako optimalizácia webu. Pri vyhľadávaní nejakého slova alebo frázy vo vyhľadávači (Google, Bing či Yahoo) tento pomocou sofistikovaného algoritmu zobrazí všetky výsledky, ktoré obsahujú dané slová.

Ako fungujú vyhľadávače?

Tieto fungujú v podstate dvomi spôsobmi,  zobrazujú platené a neplatené výsledky vyhľadávania. Povedzme že ak si nejaká firma zaplatí SEO optimalizáciu, tak sa vám zobrazí medzi prvými.

ShieldOne.sk | Optimalizácia pre vyhľadávače

Rozdelenie SEO

Poznáme dva druhy:

On – page SEO

Tieto  vlastne reprezentujú váš web po vizuálnej aj technickej stránke. Povedzme, že sa špecializujete na predaj ponožiek, preto by obsah na vašej stránke mal tomu aj zodpovedať. Skrátka a jasne, pre vyhľadávač by mal byť obsah ľahko čitateľný a relevantný. 

Off – page SEO

Ako je váš web zmieňovaný na iných miestach po celom internete. Jedná sa najmä o spätné odkazy na váš web z iných webov. 

Oba typy SEO sú pre úspešné fungovanie webu dôležité, preto by analýza kľúčových slov mala byť kvalitne prepracovaná ešte pred spusteným samotného webu.

Prečo je potrebná optimalizácia webu pre vyhľadávače?

Jednoducho povedané – so správnou optimalizáciou si nemusíte hľadať svoju cieľovú skupinu, ona si vás nájde sama! Zvýši sa aj organická návštevnosť vášho webu. Prepracovaná optimalizácia stránky vám ušetrí mnoho času aj peňazí, ktoré by ste vynaložili na reklamu.

Ako budovať organickú návštevnosť na Vašej web stránke

Začnite analýzou kľúčových slov a konkurencie

Určite si prezrite aj to, ako to robí konkurencia, môžete sa niečo nové naučiť. Ak si neviete pomôcť s analýzou kľúčových slov sám, nechajte to na SEO špecialistu

Tvorte relevantný obsah na vašej stránke

Kvalitný obsah je až 80% úspechu. Je jedno, či niečo predávate alebo píšete, dôležité je, aby to bolo profesionálne a vizuálne pôsobivé. Ak teda predávate ponožky, čo sme si uviedli ako príklad, mali by ste mať modely ponožiek pekne nafotené, s dobrými popismi a pridať aj nejaké tie blogové články, ktoré s produktom súvisia.

Budujte kvalitné spätné odkazy – pracujte na linkbuldingu

To znamená, že aj bez platenej reklamy budú ľudia o vašom webe vedieť. Jednotlivé weby sú totiž prepojené odkazmi, a bolo by škoda to nevyužiť pre váš prospech.Princíp je veľmi jednoduchý. Jednotlivé stránky môžeme prepájať navzájom odkazmi. Po kliknutí na odkaz Vás priehladač presmeruje na vopred špecifikovanú URL adresu. 

Pri hľadaní spätných odkazov treba myslieť na to, aby ste odkazy umiestňovali na kvalitné a čo najrelevantnejšie stránky. Je veľmi dôležité, aby stránka ktorá odkazuje mala  kvalitný obsah s ohľadom na Vami vybranú URL adresu. (napríklad. nie je vhodné odkazovať z textu o pestovaní jabĺk na stránku predávajúcu produkty značky APPLE 🙂 ).

Dbajte na technicky správne spracovanú webovú stránku

Radšej na začiatok investujte na profesionálne naprogramovaný web, pretože aj podľa štatistík, ľudí viac osloví kvalitne pôsobiaca stránka s menším ale kvalitným obsahom, ako nedôverihodne pôsobiaci web, aj keby na ňom bolo veľa obsahu.

Pravidelne vyhodnocujte Vami namerané a dosiahnuté výsledky

Dosahy, kľúčové slová aj cieľová skupina vášho webu sa môže časom meniť, preto je dobré raz do mesiaca pozrieť sa na celkovú analýzu. Pomôže vám to pri plánovaní ďalšieho postupu optimalizácie.

Vazektómia – najúčinnejšia forma antikoncepcie

03.05.2024

Úvahy o antikoncepcii sa často sústreďujú na ženy, ale v skutočnosti existuje niekoľko možností pre mužov. Jednou z nich je vazektómia, čo je relatívne jednoduchý a účinný chirurgický zákrok. Pre tých, ktorí uvažujú o trvalom riešení neplánovaného tehotenstva, vazektómia môže byť atraktívnou voľbou. Ako sa chrániť pred neplánovaným [...]

Zariaďujete reštauráciu, kaviareň či inú prevádzku? Nezabudnite na kvalitné vybavenie

03.05.2024

Pri zariaďovaní reštaurácie, kaviarne alebo iného gastronomického podniku je dôležité pamätať na kvalitné vybavenie. Aké majú byť vaše prvé kroky a čo je najpodstatnejšie zariadiť hneď na začiatku? Premýšľate o otvorení prevádzky? Čo všetko budete potrebovať? Otvorenie vlastného podniku je vzrušujúci, no aj náročný proces. Prvým a najdôležitejším [...]

Ako nastaviť marketingové kampane tak, aby prinášali reálne výsledky?

03.05.2024

Marketingová kampaň je strategický plán, ktorý organizácia vykonáva na podporu predaja svojich produktov alebo služieb. Je to koordinovaná séria aktivít, ktoré majú za cieľ zvýšiť povedomie, získať nových zákazníkov a zvýšiť predaj. Pri tvorbe úspešnej marketingovej kampane je dôležité mať jasne definované ciele, cieľovú skupinu a správne kanály komunikácie. [...]

Švédsko, migranti, utečenci

Škandinávia už migrantov neláka, ale odradzuje. S ústretovosťou je koniec

16.09.2024 10:30

Švédsko bolo kedysi pre prisťahovalcov rajom, dnes je vzorom pre krajiny, ktoré chcú obmedziť nelegálnu migráciu. Podmienky sprísnilo aj Dánsko

Martina Holečková

Martina Holečková končí v KDH. Prestala som krokom hnutia rozumieť, uviedla

16.09.2024 09:57, aktualizované: 10:20

Poslankyňa bola súčasťou Kresťanskodemokratického hnutia viac ako osem rokov.

mokraď, Čičmany

„Vzkriesená“ mokraď v Čičmanoch začína opäť fungovať. Nadšenci ju oživili v čase dlhotrvajúceho sucha

16.09.2024 08:00

Podmáčané lúky a slatiny sa v minulosti pravidelne kosili, no v súčasnosti sú často opustené. Takúto zanedbanú mokraď si všimli v Čičmanoch, kde si dobrovoľníci „vyhrnuli rukávy“ a pomohli jej.

vojna na Ukrajine, Charkov

ONLINE: Zelenskyj naliehavo žiada západné zbrane: Potrebujeme 14 brigád, nevyzbrojili sme ani štyri

16.09.2024 06:20, aktualizované: 10:00

Potrebujeme 14 brigád, aby sme boli pripravení. Ale až doteraz sme z balíčkov západnej pomoci nemali výbavu ani pre štyri, uviedol Zelenskyj.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 68
Celková čítanosť: 248782x
Priemerná čítanosť článkov: 3659x

Autor blogu

Kategórie