Čo je to PPC reklama alebo PPC kampaň a pre koho sú určené?

Čo je PPC reklama a PPC kampaň?

Skratka PPC pochádza z anglických slov pay-per-click, t.j. platba za kliknutie. Rozdiel medzi reklamou v televízii alebo v novinách a PPC reklamou je v tom, že PPC reklama sa zobrazí iba tým zákazníkom, ktorí vašu službu alebo produkt vyhľadávajú a majú o ňu záujem. Inzerent teda platí iba za každé kliknutie na reklamu a nie za zobrazovanie náhodným klientom, ktorých daná oblasť vôbec nezaujíma. PPC reklama sa zobrazuje iba na internete.

V prípade PPC reklamy resp. PPC kampane platí inzerent za zákazníka, ktorý klikne na jeho reklamu a dostane sa na jeho webovú stránku. Propagujete tak svoju stránku pomocou vhodne zvolených kľúčových slov. Pre správne nastavenie PPC kampane je potrebných viacero činností, od analýzy kľúčových slov, stanovenie cieľovej skupiny potenciálnych zákazníkov až po samotné optimalizovanie kampane, aby sa vám darilo udržať existujúcich a prilákať nových zákazníkov.

Kde sa zobrazuje PPC reklama?

PPC reklama môže mať mnoho rôznych podôb. Najčastejšie sa s ňou stretávame na najväčšej platforme pre reklamy – Google Ads, ale čoraz častejšie sa objavuje na sociálnych sieťach ako Facebook alebo Instagram

Rozlišujeme rôzne typy reklamy na internete:

  • Search Ads – reklamy, ktoré sa zobrazujú pri vyhľadávaní na Google.
  • Display Ads – reklamy zobrazujúce sa na webových stránkach v podobe digitálnej grafiky alebo videa, najčastejšie vo forme bannerov umiestnených v rôznych častiach stránky.
Google shipping ads and Goodle search ads - Reklama vo výsledkoch vyhľadávania, na internete
  • Shopping Ads – reklamy, ktoré sa zobrazujú vo vyhľadávaní ale zobrazujú konkrétny produkt s fotkou, cenou a ďalšími informáciami. Shopping ads reklamy sa zobrazujú na začiatku výsledkov vyhľadávania.
  • Gmail Ads – reklamy ktoré sa zobrazujú v Gmaili. Tieto reklamy vyzerajú ako nový email, ale majú označenie „reklama“, teda nejde o klasický email.
Gmail ads - reklama v gmaili
  • Video Ads – reklamy v podobe videa prehrávajúceho sa pred, počas, alebo po skončení iného videa.

Pre koho je vhodná PPC reklama?

PPC reklama je vhodná pre každého, kto chce čokoľvek propagovať – od produktov, cez služby až k charitatívnym projektom. Jej veľkou výhodou je personalizácia, teda obchodník oslovuje konkrétnu cieľovú skupinu a neprepláca reklamu pre ľudí, ktorých nezaujíma. Napríklad ak zadáte do vyhľadávania „Krtkovanie Bratislava“ zobrazí sa vám reklama na firmy, ktoré pôsobia v Bratislave. Takže ak vaša firma na krtkovanie pôsobí v Košiciach, je pre vás nerelevantné sa zobrazovať na tento výraz.

Druhým plusom je neustále rastúci počet užívateľov internetu. V súčasnosti na sociálnej sieti môžete osloviť rovnaký počet ľudí, ako kedysi v rádiu alebo v televízii, no navyše im bude reklama šitá na mieru.

Reklama cez Google: Ako môže vaša firma rásť aj bez veľkého rozpočtu

14.05.2025

Myslíte si, že reklama cez Google je len pre veľké firmy s hlbokými vreckami? Mýlite sa! V tomto článku sa spolu pozrieme na to, ako aj malé a stredné podniky môžu dosiahnuť úspech bez nutnosti vynakladať obrovské sumy. Zistíte, ako efektívne využiť lokálne cielenie, vyberať správne kľúčové slová a dokonca znovu osloviť zákazníkov, ktorí vás už navštívili. Ak [...]

Bazén na mieru alebo typový bazén? Čo prinesie lepší výsledok a dlhšiu životnosť

04.05.2025

Zvažujete, aký bazén by bol pre vás ten pravý? Typový bazén alebo bazén na mieru? Obe možnosti majú svoje výhody, ale čo ak vám povieme, že výber môže mať zásadný dopad na životnosť a kvalitu vášho nového relaxačného priestoru? V tomto článku sa pozrieme na kľúčové rozdiely medzi týmito dvoma prístupmi. Zistíte, aké technologické inovácie sú dostupné pre [...]

Na čo si dať pozor pri kúpe bytu: Odborné poradenstvo ako kľúč k bezpečnej transakcii

04.05.2025

Kúpa bytu je jednou z najvýznamnejších investícií v živote. Hoci sa väčšina kupujúcich sústreďuje na cenu, lokalitu a vzhľad nehnuteľnosti, existuje množstvo skrytých rizík, ktoré môžu ovplyvniť vašu spokojnosť a hodnotu investície. Chcete sa vyhnúť nepríjemným prekvapeniam po podpise kúpnej zmluvy? V tomto článku vám ukážeme, na čo si dať pozor pri kúpe bytu [...]

vojna na Ukrajine

ONLINE: EÚ chce dodať Kyjevu dva milióny granátov, zatiaľ má dve tretiny. Pre Moskvu má sankcie

20.05.2025 06:00

EÚ chystá 17. balík sankcií proti Rusku, opatrenia proti ruským hybridným aktivitám a ďalšie sankcie proti Moskve za nedodržiavanie ľudských práv.

Orban do Zelenskym

Orbán hovorí o riziku hniezda ukrajinskej mafie, v Kyjeve ho podozrievajú, že by si chcel uchmatnúť časť Ukrajiny

20.05.2025 06:00

Viktor Orbán spustil rétorickú kanonádu proti Ukrajine a v Kyjeve nevylučujú, že maďarský premiér má záujem o územia v Zakarpatskej oblasti.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 77
Celková čítanosť: 298176x
Priemerná čítanosť článkov: 3872x

Autor blogu

Kategórie