Čo je to PPC reklama alebo PPC kampaň a pre koho sú určené?

Čo je PPC reklama a PPC kampaň?

Skratka PPC pochádza z anglických slov pay-per-click, t.j. platba za kliknutie. Rozdiel medzi reklamou v televízii alebo v novinách a PPC reklamou je v tom, že PPC reklama sa zobrazí iba tým zákazníkom, ktorí vašu službu alebo produkt vyhľadávajú a majú o ňu záujem. Inzerent teda platí iba za každé kliknutie na reklamu a nie za zobrazovanie náhodným klientom, ktorých daná oblasť vôbec nezaujíma. PPC reklama sa zobrazuje iba na internete.

V prípade PPC reklamy resp. PPC kampane platí inzerent za zákazníka, ktorý klikne na jeho reklamu a dostane sa na jeho webovú stránku. Propagujete tak svoju stránku pomocou vhodne zvolených kľúčových slov. Pre správne nastavenie PPC kampane je potrebných viacero činností, od analýzy kľúčových slov, stanovenie cieľovej skupiny potenciálnych zákazníkov až po samotné optimalizovanie kampane, aby sa vám darilo udržať existujúcich a prilákať nových zákazníkov.

Kde sa zobrazuje PPC reklama?

PPC reklama môže mať mnoho rôznych podôb. Najčastejšie sa s ňou stretávame na najväčšej platforme pre reklamy – Google Ads, ale čoraz častejšie sa objavuje na sociálnych sieťach ako Facebook alebo Instagram

Rozlišujeme rôzne typy reklamy na internete:

  • Search Ads – reklamy, ktoré sa zobrazujú pri vyhľadávaní na Google.
  • Display Ads – reklamy zobrazujúce sa na webových stránkach v podobe digitálnej grafiky alebo videa, najčastejšie vo forme bannerov umiestnených v rôznych častiach stránky.
Google shipping ads and Goodle search ads - Reklama vo výsledkoch vyhľadávania, na internete
  • Shopping Ads – reklamy, ktoré sa zobrazujú vo vyhľadávaní ale zobrazujú konkrétny produkt s fotkou, cenou a ďalšími informáciami. Shopping ads reklamy sa zobrazujú na začiatku výsledkov vyhľadávania.
  • Gmail Ads – reklamy ktoré sa zobrazujú v Gmaili. Tieto reklamy vyzerajú ako nový email, ale majú označenie „reklama“, teda nejde o klasický email.
Gmail ads - reklama v gmaili
  • Video Ads – reklamy v podobe videa prehrávajúceho sa pred, počas, alebo po skončení iného videa.

Pre koho je vhodná PPC reklama?

PPC reklama je vhodná pre každého, kto chce čokoľvek propagovať – od produktov, cez služby až k charitatívnym projektom. Jej veľkou výhodou je personalizácia, teda obchodník oslovuje konkrétnu cieľovú skupinu a neprepláca reklamu pre ľudí, ktorých nezaujíma. Napríklad ak zadáte do vyhľadávania „Krtkovanie Bratislava“ zobrazí sa vám reklama na firmy, ktoré pôsobia v Bratislave. Takže ak vaša firma na krtkovanie pôsobí v Košiciach, je pre vás nerelevantné sa zobrazovať na tento výraz.

Druhým plusom je neustále rastúci počet užívateľov internetu. V súčasnosti na sociálnej sieti môžete osloviť rovnaký počet ľudí, ako kedysi v rádiu alebo v televízii, no navyše im bude reklama šitá na mieru.

Výkup nehnuteľností v ťažkých životných situáciách: Ako zachovať bývanie a dôstojnosť cez spätné leasingové riešenie

01.07.2025

Život nás niekedy postaví pred nečakané výzvy. Strata zamestnania, rozvod alebo finančné ťažkosti môžu viesť k stresu a strachu z toho, že prídete o strechu nad hlavou. Predstavte si, že existuje spôsob, ako zachovať svoje bývanie a zároveň získať potrebné financie. Spätné leasingové riešenie vám môže ponúknuť alternatívu, ktorá vás ochráni pred dražbou a [...]

Web na mieru: Kedy sa oplatí individuálne riešenie?

30.06.2025

Zvažujete, či pre váš biznis zvoliť web na mieru? Možno ste už vyskúšali jednoduché šablónové riešenia, ale cítite, že vás obmedzujú. V tomto článku sa pozrieme na to, kedy a prečo sa oplatí investovať do individuálneho webu. Ako môže jedinečný dizajn, špecifické funkcie a plná kontrola nad obsahom zásadne zmeniť vašu online prítomnosť? Pridajte sa k nám a [...]

Google reklama ako najrýchlejšia cesta k novým zákazníkom: Ako ju nastaviť tak, aby naozaj fungovala

30.06.2025

Zaujíma vás, ako rýchlo získať nových zákazníkov pre vaše podnikanie? Google reklama môže byť tou správnou cestou, ale nie je to len o tom, že si nastavíte pár kliknutí. V tomto článku sa dozviete, prečo je dôležité mať strategický plán a ako efektívne pracovať s dátami, aby ste dosiahli skvelé výsledky. Čaká vás množstvo praktických rád a prípadových [...]

Dominik Duka

Emeritný pražský arcibiskup Duka sa Slovákom ospravedlnil za Čechov, ktorí ich poučujú o demokracii

05.07.2025 16:12

Vyzdvihol význam vierozvestcov pri formovaní základov štátnosti v strednej Európe.

SR STVR Flašíková dekrét generálna riaditeľka BAX

Vo veku 68 rokov zomrel predseda Rady STVR Jozef Krošlák

05.07.2025 15:50

V minulosti bol hovorcom premiéra Vladimíra Mečiara.

Nórsko, F-35

Najmodernejšia britská stíhačka trčí už tri týždne v Indii. Nedarí sa ju dostať do vzduchu

05.07.2025 15:16

Pristátie prebehlo bez problémov, keď sa však chcel pilot vrátiť na palubu lietadlovej lode, ukázalo sa, že lietadlo má poruchu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 91
Celková čítanosť: 317552x
Priemerná čítanosť článkov: 3490x

Autor blogu

Kategórie