Čo je to PPC reklama alebo PPC kampaň a pre koho sú určené?

Čo je PPC reklama a PPC kampaň?

Skratka PPC pochádza z anglických slov pay-per-click, t.j. platba za kliknutie. Rozdiel medzi reklamou v televízii alebo v novinách a PPC reklamou je v tom, že PPC reklama sa zobrazí iba tým zákazníkom, ktorí vašu službu alebo produkt vyhľadávajú a majú o ňu záujem. Inzerent teda platí iba za každé kliknutie na reklamu a nie za zobrazovanie náhodným klientom, ktorých daná oblasť vôbec nezaujíma. PPC reklama sa zobrazuje iba na internete.

V prípade PPC reklamy resp. PPC kampane platí inzerent za zákazníka, ktorý klikne na jeho reklamu a dostane sa na jeho webovú stránku. Propagujete tak svoju stránku pomocou vhodne zvolených kľúčových slov. Pre správne nastavenie PPC kampane je potrebných viacero činností, od analýzy kľúčových slov, stanovenie cieľovej skupiny potenciálnych zákazníkov až po samotné optimalizovanie kampane, aby sa vám darilo udržať existujúcich a prilákať nových zákazníkov.

Kde sa zobrazuje PPC reklama?

PPC reklama môže mať mnoho rôznych podôb. Najčastejšie sa s ňou stretávame na najväčšej platforme pre reklamy – Google Ads, ale čoraz častejšie sa objavuje na sociálnych sieťach ako Facebook alebo Instagram

Rozlišujeme rôzne typy reklamy na internete:

  • Search Ads – reklamy, ktoré sa zobrazujú pri vyhľadávaní na Google.
  • Display Ads – reklamy zobrazujúce sa na webových stránkach v podobe digitálnej grafiky alebo videa, najčastejšie vo forme bannerov umiestnených v rôznych častiach stránky.
Google shipping ads and Goodle search ads - Reklama vo výsledkoch vyhľadávania, na internete
  • Shopping Ads – reklamy, ktoré sa zobrazujú vo vyhľadávaní ale zobrazujú konkrétny produkt s fotkou, cenou a ďalšími informáciami. Shopping ads reklamy sa zobrazujú na začiatku výsledkov vyhľadávania.
  • Gmail Ads – reklamy ktoré sa zobrazujú v Gmaili. Tieto reklamy vyzerajú ako nový email, ale majú označenie „reklama“, teda nejde o klasický email.
Gmail ads - reklama v gmaili
  • Video Ads – reklamy v podobe videa prehrávajúceho sa pred, počas, alebo po skončení iného videa.

Pre koho je vhodná PPC reklama?

PPC reklama je vhodná pre každého, kto chce čokoľvek propagovať – od produktov, cez služby až k charitatívnym projektom. Jej veľkou výhodou je personalizácia, teda obchodník oslovuje konkrétnu cieľovú skupinu a neprepláca reklamu pre ľudí, ktorých nezaujíma. Napríklad ak zadáte do vyhľadávania „Krtkovanie Bratislava“ zobrazí sa vám reklama na firmy, ktoré pôsobia v Bratislave. Takže ak vaša firma na krtkovanie pôsobí v Košiciach, je pre vás nerelevantné sa zobrazovať na tento výraz.

Druhým plusom je neustále rastúci počet užívateľov internetu. V súčasnosti na sociálnej sieti môžete osloviť rovnaký počet ľudí, ako kedysi v rádiu alebo v televízii, no navyše im bude reklama šitá na mieru.

Bazén na mieru alebo typový bazén? Čo prinesie lepší výsledok a dlhšiu životnosť

04.05.2025

Zvažujete, aký bazén by bol pre vás ten pravý? Typový bazén alebo bazén na mieru? Obe možnosti majú svoje výhody, ale čo ak vám povieme, že výber môže mať zásadný dopad na životnosť a kvalitu vášho nového relaxačného priestoru? V tomto článku sa pozrieme na kľúčové rozdiely medzi týmito dvoma prístupmi. Zistíte, aké technologické inovácie sú dostupné pre [...]

Na čo si dať pozor pri kúpe bytu: Odborné poradenstvo ako kľúč k bezpečnej transakcii

04.05.2025

Kúpa bytu je jednou z najvýznamnejších investícií v živote. Hoci sa väčšina kupujúcich sústreďuje na cenu, lokalitu a vzhľad nehnuteľnosti, existuje množstvo skrytých rizík, ktoré môžu ovplyvniť vašu spokojnosť a hodnotu investície. Chcete sa vyhnúť nepríjemným prekvapeniam po podpise kúpnej zmluvy? V tomto článku vám ukážeme, na čo si dať pozor pri kúpe bytu [...]

Ako funguje šklbačka na hydinu? Jednoduché vysvetlenie pre každého gazdu či farmára

02.05.2025

Ak ste niekedy ručne šklbali hydinu, viete, čo to obnáša. Boľka, vôňa mokrého peria, zmrznuté ruky v zime a hodiny monotónnej práce. Mnohí gazdovia a farmári sa po prvom pokuse pýtali: „Nedá sa to urobiť jednoduchšie?“ Odpoveď znie: dá. A volá sa šklbačka na hydinu. Tento praktický pomocník sa stal neodmysliteľnou súčasťou moderných fariem a drobných [...]

americký bombardér B-52

Paríž je pripravený rokovať o nasadení lietadiel s jadrovými zbraňami v Európe

13.05.2025 23:14

Francúzsko je jediným štátom EÚ s jadrovými zbraňami.

Stíhačka s dronmi

USA chcú so spojencami v NATO rokovať o piatich percentách na obranu, povedal diplomat

13.05.2025 21:20

Očakáva sa, že na júnovom summite NATO členské štáty stanovia nový a vyšší cieľ výdavkov na obranu.

Trump

Trumpova administratíva znížila financovanie výskumu rakoviny o 31 percent

13.05.2025 20:18

Podľa analýzy vláda k 1. aprílu znížila financovanie zdravotníctva vo výške najmenej 13,5 miliardy dolárov vrátane zrušenia 1660 grantov.

Kamil Šaško, minister zdravotníctva, Ondrej Lunter, župan

Lunter cíti zadosťučinenie: Po roku od upozornenia na nedostatok pľúciarov ide ministerstvo konečne konať

13.05.2025 19:15

Trvalo to síce dlhšie, no dočkali sa. Župa vidí, že jej tlak má zmysel, lebo rezort spúšťa projekt, ktorý má situáciu v ambulantnom sektore výrazne zlepšiť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 76
Celková čítanosť: 296011x
Priemerná čítanosť článkov: 3895x

Autor blogu

Kategórie