Čo je to PPC reklama alebo PPC kampaň a pre koho sú určené?

Čo je PPC reklama a PPC kampaň?

Skratka PPC pochádza z anglických slov pay-per-click, t.j. platba za kliknutie. Rozdiel medzi reklamou v televízii alebo v novinách a PPC reklamou je v tom, že PPC reklama sa zobrazí iba tým zákazníkom, ktorí vašu službu alebo produkt vyhľadávajú a majú o ňu záujem. Inzerent teda platí iba za každé kliknutie na reklamu a nie za zobrazovanie náhodným klientom, ktorých daná oblasť vôbec nezaujíma. PPC reklama sa zobrazuje iba na internete.

V prípade PPC reklamy resp. PPC kampane platí inzerent za zákazníka, ktorý klikne na jeho reklamu a dostane sa na jeho webovú stránku. Propagujete tak svoju stránku pomocou vhodne zvolených kľúčových slov. Pre správne nastavenie PPC kampane je potrebných viacero činností, od analýzy kľúčových slov, stanovenie cieľovej skupiny potenciálnych zákazníkov až po samotné optimalizovanie kampane, aby sa vám darilo udržať existujúcich a prilákať nových zákazníkov.

Kde sa zobrazuje PPC reklama?

PPC reklama môže mať mnoho rôznych podôb. Najčastejšie sa s ňou stretávame na najväčšej platforme pre reklamy – Google Ads, ale čoraz častejšie sa objavuje na sociálnych sieťach ako Facebook alebo Instagram

Rozlišujeme rôzne typy reklamy na internete:

  • Search Ads – reklamy, ktoré sa zobrazujú pri vyhľadávaní na Google.
  • Display Ads – reklamy zobrazujúce sa na webových stránkach v podobe digitálnej grafiky alebo videa, najčastejšie vo forme bannerov umiestnených v rôznych častiach stránky.
Google shipping ads and Goodle search ads - Reklama vo výsledkoch vyhľadávania, na internete
  • Shopping Ads – reklamy, ktoré sa zobrazujú vo vyhľadávaní ale zobrazujú konkrétny produkt s fotkou, cenou a ďalšími informáciami. Shopping ads reklamy sa zobrazujú na začiatku výsledkov vyhľadávania.
  • Gmail Ads – reklamy ktoré sa zobrazujú v Gmaili. Tieto reklamy vyzerajú ako nový email, ale majú označenie „reklama“, teda nejde o klasický email.
Gmail ads - reklama v gmaili
  • Video Ads – reklamy v podobe videa prehrávajúceho sa pred, počas, alebo po skončení iného videa.

Pre koho je vhodná PPC reklama?

PPC reklama je vhodná pre každého, kto chce čokoľvek propagovať – od produktov, cez služby až k charitatívnym projektom. Jej veľkou výhodou je personalizácia, teda obchodník oslovuje konkrétnu cieľovú skupinu a neprepláca reklamu pre ľudí, ktorých nezaujíma. Napríklad ak zadáte do vyhľadávania „Krtkovanie Bratislava“ zobrazí sa vám reklama na firmy, ktoré pôsobia v Bratislave. Takže ak vaša firma na krtkovanie pôsobí v Košiciach, je pre vás nerelevantné sa zobrazovať na tento výraz.

Druhým plusom je neustále rastúci počet užívateľov internetu. V súčasnosti na sociálnej sieti môžete osloviť rovnaký počet ľudí, ako kedysi v rádiu alebo v televízii, no navyše im bude reklama šitá na mieru.

Vazektómia – najúčinnejšia forma antikoncepcie

03.05.2024

Úvahy o antikoncepcii sa často sústreďujú na ženy, ale v skutočnosti existuje niekoľko možností pre mužov. Jednou z nich je vazektómia, čo je relatívne jednoduchý a účinný chirurgický zákrok. Pre tých, ktorí uvažujú o trvalom riešení neplánovaného tehotenstva, vazektómia môže byť atraktívnou voľbou. Ako sa chrániť pred neplánovaným [...]

Zariaďujete reštauráciu, kaviareň či inú prevádzku? Nezabudnite na kvalitné vybavenie

03.05.2024

Pri zariaďovaní reštaurácie, kaviarne alebo iného gastronomického podniku je dôležité pamätať na kvalitné vybavenie. Aké majú byť vaše prvé kroky a čo je najpodstatnejšie zariadiť hneď na začiatku? Premýšľate o otvorení prevádzky? Čo všetko budete potrebovať? Otvorenie vlastného podniku je vzrušujúci, no aj náročný proces. Prvým a najdôležitejším [...]

Ako nastaviť marketingové kampane tak, aby prinášali reálne výsledky?

03.05.2024

Marketingová kampaň je strategický plán, ktorý organizácia vykonáva na podporu predaja svojich produktov alebo služieb. Je to koordinovaná séria aktivít, ktoré majú za cieľ zvýšiť povedomie, získať nových zákazníkov a zvýšiť predaj. Pri tvorbe úspešnej marketingovej kampane je dôležité mať jasne definované ciele, cieľovú skupinu a správne kanály komunikácie. [...]

Poľadovica, počasie, zima

Dopravu na slovenských cestách komplikuje poľadovica i sneženie

21.11.2024 19:37

Komplikovaný je aj prejazd Čertovicou. "Sneženie, neupravená vozovka, šmýkajúce sa kamióny," opisuje Stellacentrum aktuálnu situáciu na horskom priechode.

Poľadovica, počasie, zima

Dopravu na slovenských cestách komplikuje poľadovica i sneženie

21.11.2024 19:37

Komplikovaný je aj prejazd Čertovicou. "Sneženie, neupravená vozovka, šmýkajúce sa kamióny," opisuje Stellacentrum aktuálnu situáciu na horskom priechode.

Poľadovica, počasie, zima

Dopravu na slovenských cestách komplikuje poľadovica i sneženie

21.11.2024 19:37

Komplikovaný je aj prejazd Čertovicou. "Sneženie, neupravená vozovka, šmýkajúce sa kamióny," opisuje Stellacentrum aktuálnu situáciu na horskom priechode.

Richard Raši, MIRRI SR nábytok

Ministerstvo investícií nakúpilo stôl za 14-tisíc eur, Raši podáva trestné oznámenie pre podozrivú zákazku

21.11.2024 18:30

Súčasný minister Richard Raši novinárom ukázal stôl za viac neč 14-tisích eur a ďalšie kusy nábytku na mieru.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 68
Celková čítanosť: 261470x
Priemerná čítanosť článkov: 3845x

Autor blogu

Kategórie