Čo je potrebné si pripraviť pred oslovením marketingovej agentúry

Marketingová agentúra vám môže ušetriť mnoho času a priviesť nových zákazníkov. Pred tým, ako sa pustí do práce, potrebuje čo najpresnejšie informácie o vašej spoločnosti.

Prečo spolupracovať s marketingovou agentúrou? 

Ak oslovíte na spoluprácu marketingovú agentúru, poskytne vám niekoľko výhod. Budete spolupracovať s viacerými expertmi v tomto odbore. Využijete roky skúseností, ktoré s touto prácou majú a váš marketing bude efektívnejší. Budete mať prístup k profesionálnym nástrojom a zdrojom a v konečnom dôsledku ušetríte stovky eur.

Aké služby najčastejšie marketingové agentúry ponúkajú?

Marketingová agentúra poskytuje služby týkajúce sa prezentácie produktov a služieb. Pomáha pri komunikácii o produktoch, cenotvorbe, šírení povedomia o produkte, tvorbe web stránok, nastavovaní reklamy a pri predaji produktov. Asistuje rôznym spoločnostiam pri plánovaní, dizajne a uskutočňovaní marketingových kampaní a iných marketingových aktivít. Marketingové agentúry dokážu prevziať plnú kontrolu nad prezentáciou produktu a zabezpečiť jeho predajnosť aj pomocou SEO a Google reklamy

SEO – optimalizácia webu pre vyhľadávače

SEO, teda optimalizácia webu pre vyhľadávače, zahŕňa metódy, postupy a stratégie, vďaka ktorým sa konkrétna stránka – napríklad  produkt vo vašom e-shope – posunie vo vyhľadávaní vyššie. Zvyšuje sa tak šanca, že na odkaz kliknú potenciálni zákazníci a produkt si zakúpia.

Google reklama 

Pokiaľ nemáte vybudované SEO a nechce sa vám čakať na výsledky tejto stratégie, existuje aj možnosť platenej Google reklamy. Marketingová agentúra ju nastaví tak, aby sa vaše produkty zobrazovali na začiatku vyhľadávania, zvyčajne medzi prvými troma alebo štyrmi odkazmi. Marketingové agentúry pracujú s Google reklamou dlhodobo a postupne ju vylaďujú, aby sa adaptovala na meniace sa online prostredie.

ShieldOne - Kvalitná reklama na Google

zdroj : freepik.com

Často sa môžete stretnúť s pojmom brief. Čo si pod týmto pojmom máte predstaviť?

Marketingová agentúra dokáže účinne prezentovať produkt potenciálnym zákazníkom. Aby to však mohli urobiť, je dôležité zrozumiteľne odkomunikovať predstavy, poslanie a charakter spoločnosti i prezentovaného produktu alebo služby. Začiatkom je spísanie dokumentu, ktorý dôkladne opisuje klienta a jeho produkt či službu. Nazývame ho brief a vďaka nemu marketingová agentúra spozná klienta, jeho konkurenciu, silné a slabé stránky jeho produktu a iné podrobnosti. Okrem toho je v ňom vymedzené aj to, čo od agentúry klient očakáva a čo bude želaným výsledkom spolupráce.

Čo by mal obsahovať dobre vypracovaný brief?

Charakteristika spoločnosti

Je pravdepodobné, že vaša spoločnosť ponúka produkt alebo službu, ktorá rieši konkrétny problém zákazníka. Informujte marketingovú agentúru, na čo ste zameraní a aké riešenia ponúkate.

Hlavná myšlienka spoločnosti

Hlavná myšlienka by mala byť schopná vyvolať emóciu a mala by byť v nej zahrnutá celková energia, ktorú chcete na zákazníka preniesť. Stačí krátka veta – dokáže ovplyvniť celú marketingovú kampaň.

Vaša cieľová skupina

Opíšte cieľovú skupinu ľudí, ktorí by si mali zakúpiť váš produkt alebo službu. Je dôležité, akí sú títo ľudia, aké sú ich záujmy a kde sa nachádzajú. Môžete využiť aj rôzne dotazníky, vďaka ktorým sa o potenciálnych zákazníkoch dozviete viac a dokážete si vytvoriť profil ideálneho zákazníka.

Vaše silné a slabé stránky podniku

Otvorene opíšte silné i slabé miesta vo vašej spoločnosti. Máte dobre zabehnutú výrobu, ale chýbajú vám nové nápady? Alebo máte širokú škálu výrobkov, ale nemáte predstavu o profile zákazníkov? S týmto bodom vám pomôžu podobné otázky.

Informácie o konkurencii

Jasne definujte, kto je vaša konkurencia a v čom sa od nej líšite – nižšie ceny, lepší zákaznícky servis…

Vyčlenený budget

Tento bod je celkom jasný – vopred marketingovej agentúre stanovte presný rozpočet, ktorý nesmie prekročiť. Informuje vás, aké služby si za to môžete zakúpiť.

Preferovaný formát marketingovej kampane 

Vyberte si, či máte záujem o videá, bannery, infografiky, obsah na sociálnych sieťach, optimalizáciu SEO a podobne.

Očakávané ciele kampane

V tejto časti odpovedajte na otázky, čo očakávate, že zákazník na základe marketingovej kampane urobí. Zamerajte sa na konkrétne aktivity, či už pôjde o kúpu produktu, objednanie služby, registráciu do vášho newslettera a podobne. 

Ako vyrobit web stranku: Základné SEO tipy, ktoré zvládne každý

29.05.2025

Chcete si vytvoriť webovú stránku, ale neviete, ako na to? Alebo už máte stránku, no zdá sa vám, že ju nikto nenachádza? V tomto článku vás prevedieme základnými SEO tipmi, ktoré zvládne naozaj každý. Od výberu kľúčových slov až po optimalizáciu obrázkov – všetko, čo potrebujete vedieť, aby váš web získal potrebnú viditeľnosť vo vyhľadávačoch. Prečo je [...]

Personálna agentúra: Váš kľúč k úspechu na trhu práce

28.05.2025

Predstavte si situáciu: máte skvelú firmu, ale nedokážete nájsť tých správnych ľudí. Alebo naopak – ste talentovaný profesionál, ale ideálna pozícia sa vám stále vyhýba. Práve tu prichádza na rad personálna agentúra – moderný hráč, ktorý dokáže zmeniť pravidlá hry na trhu práce. Tajomstvo úspešných firiem: Personálne agentúry Čas sú peniaze – a [...]

Upchatý odtok v kuchyni: Prečo je profesionálne čistenie tou najspoľahlivejšou voľbou pre váš domov

28.05.2025

Máte problém s upchatým odpadom v kuchyni? Cítite zápach, ktorý sa zdá byť neznesiteľný? Možno ste už vyskúšali množstvo chemických čističov, ale výsledky sa nedostavili. Prečo sa tieto problémy opakujú a ako im definitívne zabrániť? V tomto článku sa pozrieme na to, prečo je profesionálne čistenie odtoku tou najspoľahlivejšou voľbou. Od objasnenia bežných [...]

Krížnik Moskva

Putin schválil stratégiu rozvoja ruského námorníctva, má obnoviť jeho pozíciu veľmoci

09.06.2025 10:48

Černomorské loďstvo vo vojne na Ukrajine utrpelo významné straty a prišlo aj o vlajkovú loď - raketový krížnik Moskva.

SR Belgicko Premiér Fico Summit EÚ Odlet BAX

Fico začal návštevu v strednej Ázii. Avizuje nové dohody o obrannom priemysle s Uzbekistanom

09.06.2025 10:31

Premiér Robert Fico rokoval s prezidentom Uzbeckej republiky Šavkatom Mirzijojevom.

Japonsko - Mark Rutte na návšteve

Ruská hrozba číha z neba. Protivzdušná obrana v NATO musí vzrásť o 400 %, tvrdí Rutte

09.06.2025 10:20

Šéfa NATO dnes prijme aj britský premiér Keir Starmer.

americkí vojaci

Na vojenskom cvičení pri maďarskom Veszpréme zomrel americký vojak

09.06.2025 10:10

Incident vyšetrujú maďarské aj americké úrady.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 83
Celková čítanosť: 306335x
Priemerná čítanosť článkov: 3691x

Autor blogu

Kategórie